rajoox

rajoox

rajoox

کلمات کلیدی

.

دانلود پروژه بررسی مشکلات امنیتی در تجارت الکترونیک

دانلود پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده

مکمل چاقی face

دانلود تحقیق آماده اقتصاد 2 کلان بصورت پاورپوینت باموضوع تورم

نقش و وظایف مهندس ناظر بر اساس شرایط عمومی پیمان

دانلود مبانی نظری و پیشینه شهر دوستدار زن

فعال سازی کدهای ستاره مربع ها( USSD) با کلی کسب درآمد آسان و سریع

جزوه مبانی ژئومورفولوژی

دانلود پاورپوینت کتاب آناتومی انسانی تالیف دکتر علی اصغر رواسی

پاورپوینت تحول دیجیتال در صنعت سلامت و آینده امیدبخش برای زندگی سالم

پاورپوینت شرکتهای کارگزاری و سپرده گذاری مرکزی

پاورپوینت نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد

دانلود توابع مالی در اکسل pdf به زبانی کاملا گویا و با مثالهای کاربردی

عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی 15 ص

پکیج کامل آزمون EPT به همراه نمونه سوالات و جزوه تضمینی آزمون

پاورپوینت آموزشی مبحث شیمی رنگ

پاورپوینت شمع کوبی و انواع روش های آن

پاورپوینت فیزیولوژی اعصاب (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی)

پلان فونداسیون

پلان تیر ریزی طبقات

جزئیات تمامی تیرها و ستونها

دانلود پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف 84 سوالی فرم بلند

پاورپوینت نظریه نمونه گیری محرک ویلیام کی استیس

پاورپوینت بررسی معماری برج رادکان قوچان

پاورپوینت خستگی تصمیم گیری چیست

آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرهای AVR به زبان C

بررسی عملکرد سازمانی با فرمت docx در قالب 51

دانلود تحقیق هوش هیجانی و انواع آن با فرمت ورد

پاورپوینت مدرنیته چیست

دانلود پاورپوینت فلسفه آفرینش

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۸، ۰۶:۰۴ ب.ظ
پاورپوینت فلسفه آفرینش

فلسفه آفرینش تحلیل عقلی فلسفه آفرینش هدف آفرینش از دیدگاه قرآن و روایات اگزیستانسیالیسم فطرت

دانلود پاورپوینت فلسفه آفرینش

فلسفه آفرینش
تحلیل عقلی فلسفه آفرینش
هدف آفرینش از دیدگاه قرآن و روایات
اگزیستانسیالیسم 
فطرت
دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 296 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 104

 

 

یکی از اساسی ترین پرسش هایی که گاه ذهن هر فرد را به خود مشغول می سازد، این است که چرا خداوند ما را آفریدهاست؟ شاید اگر راهمنایی های وی نبود، عقل انسان هیچ گاه به تنهایی از عهده پاسخگویی آن برنمی آمد. مهمتریندشواری چنین بررسی هایی این است که موضوع آن، فعل الهی است و درک افعال الهی نیز برای انسان که همه چیز رادر قیاس با خود تجزینه و تحلیل می کند، بسیار دشوار است.

 

اهمیت این مسئله تا بدانجاست که برخی از متفکران و بسیاری از انسان ها را به ورطه بدبینی  پوچ گرایی کشانده است.

پاسخ به فلسفه آفرینش در واقع روشن می کند که چرا انسان به این دینا پا نهاده است؛ در زندگی باید به دنبال چه باشد؛

چرا باید سختی ها را تحمل کند و در پایان چرا باید بمیرد.

 

فلاسفه، عرفا، شعرا و اندیشمندان در طول تاریخ کوشیده اند تا به این پرسش اساسی بشر پاسخ گویند. در این میان،بدبینانی مانند بودا، مانی، ابوالعلا معری، خیام و شو پهناور و نیز پوچ گرایانی مانند کافکا، کامو، سارتر و صادق هدایتپاسخی شایسته برای این سوال نیافته اند.
 
 اما بیشتر عرفا و فلاسفه مسلمان در پرتو وحی الهی، این مسئله را به نیکی بررسیده و نتایج معقولی نیز به دست آورده اند.
در این بحث سعی می شود بحث های دقیق و پیچیده عقلی با زبانی ساده، و همراه با آیات و روایات مربوطه طرحشود.
در مورد هدف خداوند از آفرینش، پاره ای گفته اند خداوند در افعالش هدف ندارد؛ زیرا هدفمندی از او صاف فاعل نیازمنداست.
برخی نیز اهدافی چون سود رساندن به مخلوقات، عبادت، آژمایش و مانند اینها را برشمرده اند. برای روشن شدناین بحث باید ابتدا افعال انسانی بررسی شود و جایگاه هدفدر افعال ارادی آشکار گردد. سپس مسأله هدف در افعال الهیتبیین شود.
 
 
تحلیل افعال ارادی انسانافعال انسان به دو دسته ارادی و غیرارادی تقسیم می شود. افعال ارادی مانند خوردن، آشامیدن، مطالعه کردن، نوشتنومانند اینها همگی از روی اراده و تصمیم است. از آنجا که هرگونه تصمیم و اراده ای مبتنی بر در نظر گرفتن هدفی ویژه می باشد بنابراین همه افعال ارادی انسان هدفمند است.
 
اما گاه چنین می نماید که در پاره ای موارد، فعل ارادی انسان بدون هدف خاصی صورت می گیرد؛ مانند جابه جا شدنبرروی صندلی به هنگام گوش دادن به درس که گاه بدون توجه صورت می گیرد، یا ترسیم خطوطی بر روی کاغذ بههنگام فکر کردن و مانند اینها. اگر نیک بیندیشیم، در این موارد نیز چون فعل انسان ارادی است، هدفمند می باشد، گر چه کشف قصد حقیقی انسان گاه دشوار می نماید.
 
در واقع انسان پیش از انجام فعل ارادی، مراحلی را پشت سر می نهد و سپس اراده می کند و بی تردید تحقق اراده نیزبدون طی این مراحل ناممکن است. مراحل یادشده از این قرار است: تصور فعل و نتیجه آن، مقایسه نتیجه فعل با هدف مورد نظر، حکم به مطلوب بودن فعل و اینکه ما را به هدف می رساند یا نزدیک می کند، شوق به فایده فعل، شوق بهخود فعل و در پایان اراده انجام فعل و صدور آن از سوی فاعل، البته اگر مانعی در بین نباشد. با دقت در مراحل صدورفعل ارادی، آشکار می شود که داشتن هدف از ارکان اولیه اینگونه افعال است.
انسان تا هدفی را در نظر نگیرد، مفیدبودن فعل به نیکی روشن نمی شود. حکم به فایده یا عدم فایده فعل، با توجه به رابطه است که بین نتیجه فعل و هدفمطلوب وجود دارد، و گرنه ی فعل به خودی خود نه مطلوب است، نه نامطلوب. آشامیدن آب برای شخصی که تشنه استو رفع تشنگی هدف اوست، مطلوب خواهد بود، اما همین نوشیدن آب برای کسی که کاملاً سیراب است، یا تشنه است، امارفع تشنگی هدف او نیست (مانند انسانروزه دار در ماه مبارک رمضان) مطلوب نمی باشد. بنابراین معیار مطلوب بودن
یا نبودن فعل، هدف است.

 

 

دانلود پاورپوینت فلسفه آفرینش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی