rajoox

rajoox

rajoox

کلمات کلیدی

.

دانلود پروژه بررسی مشکلات امنیتی در تجارت الکترونیک

دانلود پاورپوینت کتاب آتشفشان شناسی تالیف دکتر علی درویش زاده

نقش و وظایف مهندس ناظر بر اساس شرایط عمومی پیمان

دانلود مبانی نظری و پیشینه شهر دوستدار زن

فعال سازی کدهای ستاره مربع ها( USSD) با کلی کسب درآمد آسان و سریع

جزوه مبانی ژئومورفولوژی

دانلود پاورپوینت کتاب آناتومی انسانی تالیف دکتر علی اصغر رواسی

پاورپوینت تحول دیجیتال در صنعت سلامت و آینده امیدبخش برای زندگی سالم

پاورپوینت شرکتهای کارگزاری و سپرده گذاری مرکزی

پاورپوینت نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد

دانلود توابع مالی در اکسل pdf به زبانی کاملا گویا و با مثالهای کاربردی

عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی 15 ص

پکیج کامل آزمون EPT به همراه نمونه سوالات و جزوه تضمینی آزمون

پاورپوینت آموزشی مبحث شیمی رنگ

پاورپوینت شمع کوبی و انواع روش های آن

پاورپوینت فیزیولوژی اعصاب (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی)

پلان فونداسیون

پلان تیر ریزی طبقات

جزئیات تمامی تیرها و ستونها

دانلود پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف 84 سوالی فرم بلند

پاورپوینت نظریه نمونه گیری محرک ویلیام کی استیس

پاورپوینت بررسی معماری برج رادکان قوچان

پاورپوینت خستگی تصمیم گیری چیست

آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرهای AVR به زبان C

بررسی عملکرد سازمانی با فرمت docx در قالب 51

دانلود تحقیق هوش هیجانی و انواع آن با فرمت ورد

پاورپوینت مدرنیته چیست

پاورپوینت آموزشی تربیت و سلامت جسم و روان

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه کمرویی

نقش فعالیت های خواندن در خانه در پیش بینی راهبردهای فراشناختی و شناختی خواندن و درک مطلب دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی
دسته بندی عمومی
فرمت فایل docx
حجم فایل 331 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 124
نقش فعالیتهای خواندن در خانه در پیش بینی

فروشنده فایل

کد کاربری 3
 
 

چکیده:

مهارت خواندن پایه یادگیری همه موضوعات درسی و غیردرسی است؛ راهبردهای شناختی و فراشناختی از مهمترین راهبردهای یادگیری است، فرد در حین خواندن و درک مطلب آن را به کار می گیرد. از دیگر سو، عوامل بسیاری بر توسعه مهارت های خواندن و درک مطلب دانش اموزان تاثیرگذار است. خواندن در خانه، خواندن با والدین، ارزش گذاری والدین برای سواد، کیفیت محیط خانه و حمایت کننده بودن محیط خانه رابطه مثبتی با ظهور توانایی سواد کودکان دارد.از این رو مطالعه حاضر با هدف تبیین نقش فعالیتهای خواندن در خانه در پیشبینی راهبردهای فرا شناختی و شناختی خواندن دانش اموزان مقطع چهارم ابتدایی شهر یزد انجام گرفت.

روش تحقیق از نظر ماهیت، مقطعی-کاربردی و از نظر اجرا نیز پیمایش بود. دانش آموزان دختر مقطع چهارم ابتدایی شهر یزد جامعه آماری ما را تشکیل دادند، که تعداد 100 دانش آموز به عنوان حجم نمونه با شیوه نمونه گیری خوشه ای مورد آزمون قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه بود، شامل: مقیاس زمینه یابی یادگیری خواندن (پرلز،2006)،راهبردهاییادگیری (شناختیوفراشناختی) و درک مطلب کرمی(1380). داده­های به دست آمده با استفاده از نرم افزار آماری spssورژن 20مورد پردازش و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها نشان داد که: میزان راهبردهای شناختی دانش آموزان بیش از راهبردهای فراشناختی است(05/0>p)؛ و همچنین، فعالیت های خواندن در خانه پیش بینی کننده مثبت تغییرات راهبردهای شناختی و فراشناختی خواندن دانش اموزان می باشد(001/0>p)، و بر آن تاثیرگذار بوده است.8/39 درصد از واریانس متغیر راهبردهای شناختی خواندن و 2/45 درصد از واریانس متغیر راهبردهای فراشناختی خواندن توسط فعالیت های خواندن در خانه پیش بینی می شود. همچنین، 1/49 درصد از واریانس متغیر درک مطلب نیزتوسط فعالیت­های خواندن درخانه پیش­بینی می­شود.بنابراین، فعالیت­های خواندن در خانه، صرف وقت برای خواندن، ارزش گذاری برای مطالعه و درگیری والدین و نظارت بر رفتارهای خواندن فرزندان می تواند منجر به تقویت راهبردهای شناختی و فراشناختی خواندن و ادراک مطلب دانش آموزان گردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی